Crònica de BITNILE.COM GRAND PRIX OF PORTLAND

Power retalla distància a Portland

Will Power guanya a Portland en una cursa relativament tranquil·la i amb pocs incidents, retallant distància amb Alex Palou pel campionat. I Dixon diu quasi adéu a les seves aspiracions de gunayar el 8è títol amb un accident a la 1a volta. L’estratègia d’aquest Gran Premi es a 3 aturades, a no ser que hi hagi algunes banderes grogues que això faria que alguns pilots ho intentessin a 2 parades. Alguns van a 4 per veure si així poden remuntar posicions.

Dixon fora de joc: Bandera verda i Power no triga ni un moment a avançar a un desprevingut Ferrucci, que té la pole, posant-se a l’interior de la corba 1 i agafant l’avantatge suficient per acabar la seva maniobra col·locant-se primer, mentre que Alex conserva el seu 3r lloc. Per darrera Grosjean avança a Lundgaard i Newgarden i es posa en 4t lloc.

Una mica més enrere, Dixon guanya una posició però l’alegria li dura poc quan Kirkwood li talla el pas i Scott es trepitja els pianos i la gespa amb dues rodes, salva bé aquesta mitja sortirda, però a la corba següent Fittipaldi, que tot i no haver-hi lloc a la pista es llença damunt de Dixon i li trenca la direcció i surt disparat cap al mur acabant de trencar el cotxe. Per sort Scott surt il·lès però el cotxe ja és inservible per poder continuar. Diu adéu a la seva lluita pel títol. Els comissaris de pista sancionen a Fittipaldi amb un Drive Throught. Aprofitant aquesta bandera groga alguns pilots entren a box i fan una estratègia diferent a la prevista (Daly, Harvey, Simpson i Lundqvist)

Veieu aquí un resum de la cursa

La sortida. Copyright Indycar.com

Després de la Bandera Groga: A la volta 5 es reprèn la cursa sense més incidents i al cap de dues voltes Palou avança a Ferrucci prenent-li el 2n lloc. Sobre la volta 14 comencen a entrar alguns pilots avançant la seva aturada, son Rossi i Malukas, i al cap d’unes voltes entra Pato, Kirkwood i alguns més a fer la seva primera aturada. Més tard Pietro Fittipaldi toca a Daly i es guanya el segon Drive Throught del dia. .

A la volta 26 Alex s’acosta a Will i el comença a pressionar, però avançar a Power no és fàcil, es gat vell i sap defensar-se bé i Palou no pot guanyar-li la posició. A la volta 33 entren Ferrucci, Power, Grosjean, Herta i Armstrong a canviar rodes i posar combustible,cosa que aprofita Alex per volar a pista i entrar a la volta següent i de pas guanyar el punt que donen per liderar en una volta. L’aturada de Palou es llarga ja que li posen més combustible i li canvien les rodes de dur per dur i al sortir no ha aconseguit avançar a Power que porta tous i surt just per darrera d’ell. Tot i això Alex va ràpid, ja que el 3r classificat es Kirkwood  que porta tous i va perdent temps en relació amb Palou.

La segona aturada comença a partir de la volta 49, amb l’entrada de O’Ward que intenta fer alguna cosa diferent per remuntar posicions i posa tous i molt combustible. Mentre que Kirkwood i Sowery protagonitzen un duel que en surt guanyador el segon, i al cap d’una estona sancionen a Kyle per ostaculitzar a Sowery al principi d’aquesta lluita. Una mica més de la meitat de la cursa entra Palou i Newgarden a box i la la volta següent entra Power que fa una millor aturada i li torna a guanyar la partida a Alex sortint per davant d’ell.

El 10 de Palou. Copyright Indycar.com

Un 360 i  anem al final: A la volta 62 Grosjean, que estava fent una bona cursa, fa una virolla de 360º i al reincorporar-sea la pista no té en compte que venia Rasmussen que el toca i el fa fora de pista punxant-li una roda a Romain. El francès es dirigeix a box a tres rodes i com pot per poder continuar la cursa. Aixo el condiciona i acabarà la cursa a 3 voltes perdudes del lider.

Alex torna a estar a menys d’1 segon de Will, hi ha doblats pel mig, però Power s’afanya a posar-los pel mig entre ell i Palou per tornar a guanyar distància. Des de box li diuen a Alex que poden allargar l’aturada a veure si així propicien un overcut, ja que Power es fa fort a pista i no hi ha manera d’avançar-lo. A partir de la volta 79 comenen les últimes aturades pels que van a 3. I quan para Herta al moment de sortir cala el cotxe i l’engega amb el nou sistema híbrid, però aquest fet està prohibit a box i li cau una penalització d’1 posició en pista, que habilment la cedeix a un doblat sense perdre res.

A la volta 87 paren Power i Newgaden, mentre que Alex aprofita tornar a ser primer per tornar a apretar per preaparar la seva aturada i poder fer l’overcut però la jugada surt malament i torna a quedar darrera de Will. Palou ja no podrà fer res més i guanya la cursa Power a 9 segons d’Alex, tot i això Palou treu 22 segons al tercer classificat que es Newgarden, seguit de Herta i completa el top 5 Armstrong.

El podi. Palou,Power, Newgarden. Copyright Indycar.com

Els semàfors

  • Pietro Fittipaldi: Cursa Autos de xoc
  • Scott Dixon: No es culpa seva però diu adéu al campionat
  • Romain Grosjean: El 360 li condiciona la cursa que estava fent.
  • Colton Herta: Penalització lleu per fer servir el sistemahibrid a box.
  • Christian Rasmussen: S’emporta a Grosjean quan aquest torna a pista.
  • Kyle Kirkwood: 2 incidents durant la cursa i s’emporta una penalització.
  • Alex Palou: No ha pogut passar a Power, tot i així queda 2n mantneinr el liderat del campionat.
  • Will Power: Domina des del principi i guanya.
  • Josef Newgarden: Remunta fins al 3r lloc del podi.

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *