Crònica de Acura Grand Prix de Long Beach

Un circuit urbà que agrada

Long Beach (Califòrnia) és un circuit difícil d’avançar, però la IndyCar no decepciona i ens ha donat un bon espectacle en una cursa a dues aturades i distreta fins al final, on Kyle Kirkwood ha lluitat i guanyar-se la victòria seguit d’un Romain Grosjean molt combatiu i un Marcus Ericsson que li trepitjava els talons al francès. Tanquen el top 5 Colton Herta i Alex Palou.

Veieu aquí un resum de la cursa

Comença la cursa: La Sortida dolenta de Palou que sortia 4rt perd posicions mentre que Josef Newgarden que sortia 8è i va amb pneumàtics tous surt com un coet i es col·loca 4t en un moment avançant a Herta, O’Ward, Dixon i Palou. Més enrere Helio Castroneves perd el cotxe de darrere i té un accident que el deixa encastat en la barrera de protecció de pneumàtics. Treuen bandera groga i surt el cotxe de seguretat. Helio té molta sort que només s’ha trencat el morro i quan venen els comissaris de pista i el desencallen, li engeguen el cotxe i marxa cap a box a canviar-lo abans no arribi la corrua de cotxes. Al sortir de box ja passa tota la cua i no té més remei que deixar-se doblar per tots, el mal ha sigut una volta perduda.

Es reprèn la cursa i Palou avança a Pato que va amb pneumàtics durs, Dixon també segueix l’estela del deu company. Mentrestant Kirkwood manté la primer lloc seguit per Ericsson i Grosjean que no han perdut posició, darrera Newgarden seguit d’a prop per Palou. A la volta 7 Callum Illot punxa la roda, per sort està a prop de box i no fa falta treure el cotxe de seguretat i li canvien les rodes, ha tingut sort de no trencar la suspensió. Tot i això queda envolta perduda. Mentrestant Newgarden avança a Grosjean i es posa en 3r lloc. I va fent la seva escalada particular de posicions fins assolir la primera posició.


Darrera del Safety Car després de l’accident d’Helio Castroneves (IndyCar Series)

Continuen els incidents: Volta 30 Dixon lluitant amb O’Ward  es toquen i Dixon acaba estampat als pneumàtics de protecció. Scott es desenganxa del mur i va cap a box, però com estem en situació de bandera groga el box està tancat i es veu forçat a de donar una altra volta. A la que obren el pit Lane entra quasi tothom a box a canviar rodes excepte Agustín Canapino que aprofita i es posa en primera posició. Al tenir els pneumàtics molt gastats Kirkwood ataca i es toquen i perd la 1a posició i Newgarden aprofita per posar.se 1r. Canapino entra a box i més tard ha d’abandonar. Més enrere O’Ward fa una virolla passant per davant de Palou que ha de frenar i perd unes quantes posicions i queda 13e. Després avança a Pato i es col·loca 12.

Volta 35 van Newgarden, Kirkwood, Grosjean, mcLaughlin, herta que l’està apretant, Ericsson, Rossi, Power , Rosenqvist, Amstrong Harvey Palou, O’Ward. Tot i que no havia perdut volta Dixon es retia a la volta 39 per un problema mecànic.

Volta 45 Pedersen d’envà llarg i cala el cotxe. Els comissaris li arrenquen i torna a pista. McLaughlin entra a canviar rodes perquè els tous ja no li aguanten i cau a la 10 posició, surt amb durs freds, Cosa que aprofita Palou per avançar-lo.

El moment de la sortida (IndyCar Series)

Final mogut amb sorpresa: A la volta 53 comencen a entrar els pilots que van al capdavant i que porten pneumàtics tous, això propicia que Palou passa a liderar la cursa una volta i després entra a fer l’última parada. Es reordenen els cotxes un cop feta l’ultima parada. Kirkwood recupera la primera posició perquè Newgarden ha trobat transit al sortir de box i ara va 3r darrera de Grosjean.

Rossi aprofita els pneumàtics freds de Palou i l’avança, i Alex al cap de dues voltes i amb pneumàtics a temperatura el torna a avançar i va a la caça de Herta. Mentrestant Ericsson recupera la 3a posició quan avança  a Newgarden, que des de que ha canviat rodes el cotxe no sembla el mateix i va perdent posicions, al cap de poc Herta també l’avança i després Palou col·locant-se a la 5a. Sembla que hi ha unes petites lluites entre els 3 primers i el 4t i 5è, però al final es queden amb les posicions que ocupen fins al final de la cursa. A l’última volta Rossi topa amb el mur de pneumàtics però ja no treuen bandera groga.

I la cursa acaba amb Kirkwood 1r seguit de Grosjean, Ericsson Herta i Palou. Això remou les posicions del mundial i Alex escala fins a la tercera posició de la general.


Els semàfors

  • Pato O’Ward: Cursa per oblidar, tot i sortir en bona posició tot li ha anat malament.
  • Scott Dixon: Anava prou b, però el toc amb Pato i els porblemes mecànics l’han deixat fora dels punts
  • Rinus VeeKay: No se l’ha vist en tota la cursa i un problema mecànic l’ha fet abandonar.

  • Josef Newgarden: Ha començat molt bé, però després de la 2a aturada ha començat a perdre posicions. ha acabat 9è
  • Àlex Palou: La mala sortida i la caiguda de posicions quasi li fa la punyeta, però ha salvat bé la situació i ha remuntat fins a la 5a posició
  • Kyle Kirkwood: Bona.cursa, ha sabut estar on tocava i recuperar el liderat en el moment just.
  • Colton Herta: Bona cursa remuntant posicions
  • Romain Grosjean: Ha estat sempre al davant, li ha faltat lluitar amb el seu company de files

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí