Crònica de la PPG 375 a Texas

Cursa excepcional a l’oval

Un mes després del caos de Sant Petersburg, el primer oval de la temporada va donar-nos una cursa excel·lent, amb dues parts ben diferenciades i amb opcions per a diversos pilots fins al final de la cursa. Josef Newgarden va acabar triomfant per segon any consecutiu per davant de Pato O’Ward i Àlex Palou.

Veieu aquí un resum de la cursa

Sortida amb calma: La pole position va ser de Felix Rosenqvist, però aviat Josef Newgarden i el seu company de McLaren Pato O’Ward van passar a dominar la cursa. Hi havia dubtes de si la cursa es podria fer en 3 o 4 aturades i el ritme oscil·lava entre velocitat i intent de estalviar combustible. Newgarden i O’Ward es van destacar a davant, amb Dixon i Palou lluitant pel tercer lloc i Rosenqvist i Rossi pel cinquè.

El desgast dels pneumàtics va ser un factor a tenir en compte, i va tenir efecte en la primera neutralització de la cursa, a la volta 47. Will Power començava a perdre posicions degut a un desgast més alt, i la seva pèrdua de posicions i lentitud va ocasionar un tres en fons que va acabar amb Takuma Sato contra el mur. El japonès corria la seva primera cursa de la temporada amb Chip Ganassi però va ser el primer abandonament de la cursa. Les aturades durant aquesta neutralització van provocar que tothom apostés per una estratègia de 4 aturades.

El poleman Rosenqvist va abandonar la cursa amb un cop a la part posterior del cotxe (Joe Skibinski)

Domini i canvi de la pel·lícula: Va seguir un període de 120 voltes sense banderes grogues, en els quals hi va haver dues aturades més a boxes. Amb els pilots anant a fons es va veure clar que O’Ward i Newgarden tenien les millors configuracions. Més enllà de l’abandonament per avaria de Kyle Kirkwood, el mexicà i l’estatunidenc es van dedicar a doblar a tota la competència fins al punt que el tercer classificat també va ser doblat. Però a falta de 72 voltes, el poleman Rosenqvist va xocar a la corba 4 mentre era al novè lloc.

La bandera groga va arribar quan els pilots només duien entre 10 i 15 voltes des de la seva última aturada. Els pilots a una volta (Romain Grosjean, Palou, Dixon, Colton Herta, David Malukas i Scott McLaughlin) van aprofitar per desdoblar-se quan O’Ward i Newgarden van aturar-se. Però a més, Newgarden de nou i tots els desdoblats menys Malukas van aturar-se més 6 voltes més tard, cosa que deixava a O’Ward i Malukas en una posició més precària. Amb el reinici a la volta 193, en quedaven 57 per acabar la cursa i el líder O’Ward i el tercer classificat Malukas tenien menys benzina que la resta dels seus rivals.

Els homes del podi van competir les últimes voltes de manera aferrissada (Joe Skibinski)

Un final d’infart: Tot i la diferència de 6 voltes de combustible, tothom havia d’estalviar i ningú volia liderar per no gastar més combustible que la resta. Per tant, els pilots van disputar 20 voltes de costat a costat, amb el liderat passant per les mans d’O’Ward, Palou, Newgarden i Herta fins que novament la cursa es va neutralitzar per l’accident a la corba 2 de Sting Ray Robb quan corria al tretzè lloc.

Amb aquesta groga es van dividir les estratègies. Palou, Grosjean, Herta i Dixon van continuar a la pista mentre que O’Ward, Newgarden, McLaughlin i Malukas reomplien el dipòsit i posaven pneumàtics nous per tenir avantatge sobre els que no s’aturaven. Reiniciant-se la cursa a la volta 219, O’Ward i Newgarden van trigar només 4 voltes a arribar al davant, però novament un accident va aturar la cursa. Devlin DeFrancesco va tocar el mur a la corba 2 però intentant entrar als boxs va perdre el control i es va creuar en el camí de Graham Rahal, volant momentàniament el cotxe d’aquest últim i abandonant els dos.

Els pilots que no s’havien aturat van dividir-se. Grosjean i Dixon van aturar-se però Palou i Herta van continuar a la pista. Es va reiniciar la cursa a la volta 238 i s’esperava que els pilots amb millors pneumàtics es destaquessin al davant, però Dixon i Grosjean no van progressar tant ràpid mentre Palou intentava contenir els atacs d’O’Ward, Newgarden i Malukas. Els dos primers van aconseguir avançar al català, però un nou accident, aquest cop de Grosjean a l’avantpenúltima volta, va tancar la cursa amb bandera groga, amb Newgarden guanyant davant d’O’Ward, Palou, Malukas, Dixon, McLaughlin i Herta completant els pilots en la volta del líder. Marcus Ericsson, Callum Ilott i Hélio Castroneves acabaren en els 10 primers també.

O’Ward amb dos segons llocs és ara el líder del campionat. La propera cursa és a Long Beach, el 16 d’abril.


Els semàfors

  • Devlin DeFrancesco: La col·lisió amb Rahal va ser un pèl descuidada.
  • Ed Carpenter Racing: Cal millorar als ovals.
  • Rahal Letterman Lanigan Racing: Mala quali i mala cursa.
  • Arrow McLaren: Mala sort, excepte per O’Ward.
  • Juncos Hollinger Racing: Acabant i acabant bé.
  • Àlex Palou: No tenia el millor cotxe però quasi guanya.
  • Josef Newgarden: Sempre al davant als ovals.
  • Pato O’Ward: Líder del campionat.
  • David Malukas: Al capdavant, constant.

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí