Crònica del Children’s of Alabama Indy Grand Prix

McLaughlin guanya gràcies a una bandera groga i a una estratègia a peu canviat

El cirucit de Barber, on s’ha portat a terme el Gran Premi d’Alabama, la quarta cita de la temporada 2023 de la IndyCar, ens ha ofert una cursa amb dues parts diferenciades: una primera part bastant plana i una segona, on un gir inesperat i les estratègies han capgirat el destí de la cursa. Scott McLaughlin ha sigut el vencedor, amb el poleman Romain Grosjean segon i un gran Will Power, tercer.

Veieu aquí un resum de la cursa

Inici de cursa molt tranquil: A la sortida, Romain Grosjean manté la primera posició durant els primers metres, mentre que Patricio O’Ward começa amb força i avança a Àlex Palou per col·locar-se en segona posició. Poc després, el mexicà ataca a Grosjean, arribant a emparellar-se amb el pilot d’Andretti a la recta posterior a la corba 5, però aquest frena més tard al arribar a la 6 i es manté primer, mentre que Àlex Palou es fica a rebuf d’aquests dos i li retorna la jugada a O’Ward a la corba 6, recuperant la segona posició aprofitant que aquest li deixa la porta oberta després del seu paral·lel amb Grosjean. Mentrestant, per darrere, Felix Rosenqvist es toca amb Newgarden a la corba 2, virollant i quedant al fons de la graella.

A la volta 3, Palou s’emparella amb Grosjean a on ho havia fet O’Ward, però el francès d’Andretti es defensa exitosament i poc després, comença a distanciar-se poc a poc d’Àlex. La primera part de la cursa ha sigut bastant tranquila, amb Grosjean afiançant el seu lideratge.


Palou atacant a Grosjean en els primers girs de la cursa (Copyright: IndyCar Series)

Aturades a boxes: Al acabar la volta 13, Josef Newgarden entra a boxes per canviar el pneumàtic dur pel tou, intentant d’aquesta manera, sorprendre amb una estratègia diferent. Rossi, Rosenqvist, McLaughlin i Power entren poc després i també canvien els durs pels tous, confiant també en poder sorpendre. Aquestes serien les úniques aturades a boxes en una estona, mentre que per davant, Grosjean lidera amb bastanta comoditat, mentre que Lundgaard mostra un gran ritme amb el compost dur i es col·loca cinquè després d’avançar a Herta i VeeKay.

Entre els girs 28 i 30, els líders passen per boxes. Primer passa Lundgaard, canviant el dur pel tou, després entren Dixon i O’Ward, canviant el tou pel dur, i un gir després entren Grosjean i Palou. Aquest últim perd posició amb O’Ward just després de sortir de boxes mentre que els cinc que van a tres aturades, hereten les cinc primeres posicions, situant-se Newgarden primer, amb McLaughlin, Rossi, Power i Rosenqvist tancant el top 5.

McLaughlin perseguint a Grosjean (Copyright: IndyCar Series)

Una bandera groga canvia el devenir de la cursa: A la volta 38 succeeix el que estaven esperant els pilots que van a 3 aturades, quan Sting-Ray Robb es queda aturat a una de les escapatòries del circuit, forçant l’intervenció del Pace Car un gir després. McLaughlin, Rossi, Power i Rosenqvist aprofiten aquesta circumstància per fer la seva segona aturada abans de l’intervenció del Pace Car per situar-se en igualtat de condicions amb els pilots que van a dues aturades. Ara mateix tenim a Grosjean primer, amb McLaughlin segon, O’Ward tercer, Palou quart i Lundgaard cinquè. Grosjean té uns pneumàtics més gastats que els de McLaughlin, però té bastant més segons de ‘Push to pass’ disponibles. Romain, veient que el seu avantatge s’ha ‘esfumat, pregunta al seu equip per ràdio què ha de fer, per si volen prioritzar l’estalvi de combustible a l’estalvi de pneumàtics, però la resposta que li donen es que lluiti fins el final

La cursa es rellança a la volta 43 i els tres primers es mantenen en les seves posicions, mentre que Lundgaard aprofita un error de Palou per treure-li la quarta posició. Grosjean i McLaughlin comencen a distanciar-se dels demés, deixant la victòria com un assumpte entre ells dos. En un principi, McLaughlin, no pot avançar a Grosjean, però s’atura a boxes unes voltes després de Romain i aconsegueix guanyar-li la posició, situant-se com el líder virtual. Grosjean pressiona a McLaughlin durant tota una volta i aconsegueix guanyar-li la posició i recuperar el lideratge, però gastant tot el ‘push top pass’ que tenia disponible, perdent l’avantatge que tenia sobre el seu rival. Malgrat estar en una situació desfavorable, Grosjean manté a ratlla a McLaughlin durant vàries voltes fins que a la volta 72, comet un error, permetent a McLaughlin situar-se primer i distanciar-se. El ritme del francès comença a ser més lent i Will Power, que ha fet un undercut a O’Ward, Palou i a altres pilots, comença a acostar-se poc a poc al francès, però no el suficient com per intentar un avançament. Mentrestant per darrere, Palou comença a perseguir a O’Ward.

McLaughlin, després d’arriscar amb l’estratègia, d’aprofitar una bandera groga i de mantenir un gran ritme durant els compassos finals de la cursa, s’emporta la victòria al circuit de Barber, amb un decebut Grosjean en segon lloc i un gran Will Power en la tercera, mentre que O’Ward i Palou acaben la cursa en quart i cinquè lloc respectivament.


Els semàfors

  • Colton Herta: Cursa molt decebedora, en la que s’ha vist sense ritme.
  • Josef Newgarden: El seu ritme ha decaigut en la segona part de la cursa i ha acabat molt enrere.

  • Felix Rosenqvist: Malgrat tenir un toc amb Newgarden a l’inici de la cursa i quedar-se al final del grup, ha aconseguit remuntar fins el novè lloc.
  • Marcus Ericsson: No ha sigut la millor cursa per ell, acabant desè i veient reduit el seu avantatge en el campionat.
  • Scott McLaughlin: Ha arriscat amb l’estratègia, i ha sapigut aprofitar la seva oportunitat de guanyar quan se li ha presentat. Molt bona cursa la seva.
  • Romain Grosjean: Cursa molt bona i sòlida, imposant un ritme molt superior al dels demés durant gran part de la cursa. Una llàstima aquell error que li ha impedit guanyar.
  • Will Power: Molt bona remuntada, amb una estratègia a peu canviat. Un dels homes de la cursa.

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí