Crònica de XPEL Grand Prix at Road America

Penske domina la cursa

Una cursa a 55 voltes, amb 3 aturades a box i molt marcada per les estratègies i la gestió dels pneumàtics tous, que amb poques voltes podia sortir blistering i engegar la cursa a dida. Un overcut de Power li fa obtenir la victòria a poques voltes del final.

Inici accidentat: Comença el gran premi i tots els cotxes van molt apinyats, Alex queda encallat darrera de Power i per la dreta en van avançant altres cotxes. Llavors Amstrong es toca amb Lundqvist, que anava primer, i Newgarden toca a Herta i tots 3 virolen sense més conseqüències que caure al fons de la graella, Herta  i Lundqvist aconsegueix sortir mentre que a Amstrong que se li ha calat el cotxe, queda encallat a la gespa i l’han d’ajudar els comissaris.

A la volta 3 torna la bandera verda i McLaughlin avança a kirkwood que s’havia posat primer després de la virollada. I més enrere Lundqvist toca a Herta que torna a virollar. I a la volta 5 tornen a treure bandera groga ja que la pista ha quedat una mica bruta de l’incident de la primera volta. Darrera van Rossi, Newgarden i Dixon que ha remuntat posicions.

Volta 6 amb bandera verda altre cop, Rasmussen toca a Simpson i aquest es precipita al mur i queda fora de cursa. Torna a sortir el Pace Car altre cop. A la que obren el pit lane entra Herta que amb tants tocs inicials li canvien les rodes i miren que el cotxe estigui bé per poder continuar, anirà a peu canviat la resta de la cursa. Posen un stop and go per Rasmussen per l’incident amb Simpson.

Veieu aquí un resum de la cursa

Inici de Road America (Indycar series)

Els pneumàtics son la clau: A la volta 10 torna la bandera verda i Grosjean aprofita i comença a avançar  Palou. I cap a la volta 16 s’obre la veda dels canvis i entren també els pilots del capdavant i Palou es posa líder un parell de voltes i li cedeix el liderat a Herta quan Alex entra a canviar. Dixon posa els pneumàtics tous, que han anat bé als pilots que els han portat al primer stint gracies a les banderes grogues, però Scott els sobreescalfa i li surt blistering i comença a perdre posicions només amb 5 voltes de pneumàtic. Alex es posiciona 4t.

A la volta 30 es torna a obrir la veda d’entrades al box per fer la 2a aturada. els pilots que poden es treuen el tou de sobre ja que dura molt poc i d’altres com Palou, l’han de posar perquè es obligatori. Alex surt darrera de Rosenqvist que va lent i a la que pot l’avança, però ja va bastant distanciat dels capdavanters i no vol apretar per no sobreescalfar els tous i que li durin tot el stint.

La traca final: Volta 36 Newgarden torna a aconseguir el liderat avançant el seu company de files McLaughlin.  a partir de la volta 40 es comencen a fer les ultimes aturades i Palou aprofita i ja torna als durs i pot apretar, tot i que té els 3 primers a molta distància. Mentrestant a la volta 45 Power, que anava 3r fa un overcut a Newgarden i li guanya la primera posició al seu company que li mereix la victòria del gran premi, seguit de Newgarden i de McLaughtlin, Palou i Kirkwood tancant el top 5. Penske fa triplet al podi mentre que alex salva els mobles de Ganassi.

Podi Road america (IndycarSeries)

Els semàfors

  • Christian Rasmussen: El toc amb Simpson li mereix un Stop and Go.
  • Linus Lundqvist: Surt primer i cau a la 12a posició
  • Marcus Amstrong: Sortint a les primeres posicions entre el toc i problemes mecànics no acaba la cursa
  • Alex Palou: Una cursa per conservar i no arriscar
  • Colton Herta: Una cursa amb uns quants tocs, tot i això es manté a la 6a posició
  • Scott Dixon: Mala gestió dels pneumàtics el fa perdre moltes posicions.
  • Josef Newgarden: Lleig la sortida tocant-se amb Herta, tot i que queda 2n a la cursa.
  • Will Power: Semblava que no hi era i aconsegueix el lloc més alt del podi.
  • Scott McLaughlin: Gran cursa i aconsegueix el tercer calaix del podi.

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí