Penske domina la cursa
Una cursa a 55 voltes, amb 3 aturades a box i molt marcada per les estratègies i la gestió dels pneumàtics tous, que amb poques voltes podia sortir blistering i engegar la cursa a dida. Un overcut de Power li fa obtenir la victòria a poques voltes del final.
Inici accidentat: Comença el gran premi i tots els cotxes van molt apinyats, Alex queda encallat darrera de Power i per la dreta en van avançant altres cotxes. Llavors Amstrong es toca amb Lundqvist, que anava primer, i Newgarden toca a Herta i tots 3 virolen sense més conseqüències que caure al fons de la graella, Herta i Lundqvist aconsegueix sortir mentre que a Amstrong que se li ha calat el cotxe, queda encallat a la gespa i l’han d’ajudar els comissaris.
A la volta 3 torna la bandera verda i McLaughlin avança a kirkwood que s’havia posat primer després de la virollada. I més enrere Lundqvist toca a Herta que torna a virollar. I a la volta 5 tornen a treure bandera groga ja que la pista ha quedat una mica bruta de l’incident de la primera volta. Darrera van Rossi, Newgarden i Dixon que ha remuntat posicions.
Volta 6 amb bandera verda altre cop, Rasmussen toca a Simpson i aquest es precipita al mur i queda fora de cursa. Torna a sortir el Pace Car altre cop. A la que obren el pit lane entra Herta que amb tants tocs inicials li canvien les rodes i miren que el cotxe estigui bé per poder continuar, anirà a peu canviat la resta de la cursa. Posen un stop and go per Rasmussen per l’incident amb Simpson.
Veieu aquí un resum de la cursa
Els pneumàtics son la clau: A la volta 10 torna la bandera verda i Grosjean aprofita i comença a avançar Palou. I cap a la volta 16 s’obre la veda dels canvis i entren també els pilots del capdavant i Palou es posa líder un parell de voltes i li cedeix el liderat a Herta quan Alex entra a canviar. Dixon posa els pneumàtics tous, que han anat bé als pilots que els han portat al primer stint gracies a les banderes grogues, però Scott els sobreescalfa i li surt blistering i comença a perdre posicions només amb 5 voltes de pneumàtic. Alex es posiciona 4t.
A la volta 30 es torna a obrir la veda d’entrades al box per fer la 2a aturada. els pilots que poden es treuen el tou de sobre ja que dura molt poc i d’altres com Palou, l’han de posar perquè es obligatori. Alex surt darrera de Rosenqvist que va lent i a la que pot l’avança, però ja va bastant distanciat dels capdavanters i no vol apretar per no sobreescalfar els tous i que li durin tot el stint.
La traca final: Volta 36 Newgarden torna a aconseguir el liderat avançant el seu company de files McLaughlin. a partir de la volta 40 es comencen a fer les ultimes aturades i Palou aprofita i ja torna als durs i pot apretar, tot i que té els 3 primers a molta distància. Mentrestant a la volta 45 Power, que anava 3r fa un overcut a Newgarden i li guanya la primera posició al seu company que li mereix la victòria del gran premi, seguit de Newgarden i de McLaughtlin, Palou i Kirkwood tancant el top 5. Penske fa triplet al podi mentre que alex salva els mobles de Ganassi.
Els semàfors
- Christian Rasmussen: El toc amb Simpson li mereix un Stop and Go.
- Linus Lundqvist: Surt primer i cau a la 12a posició
- Marcus Amstrong: Sortint a les primeres posicions entre el toc i problemes mecànics no acaba la cursa
- Alex Palou: Una cursa per conservar i no arriscar
- Colton Herta: Una cursa amb uns quants tocs, tot i això es manté a la 6a posició
- Scott Dixon: Mala gestió dels pneumàtics el fa perdre moltes posicions.
- Josef Newgarden: Lleig la sortida tocant-se amb Herta, tot i que queda 2n a la cursa.
- Will Power: Semblava que no hi era i aconsegueix el lloc més alt del podi.
- Scott McLaughlin: Gran cursa i aconsegueix el tercer calaix del podi.
Veieu els resultats de la cursa aquí
I la classificació dels pilots aquí