Crònica de CHILDREN’S OF ALABAMA INDY GRAND PRIX

El domini de McLaughlin

Comencem el cap de setmana de cursa amb la notícia de la desqualificació de Josef Newgarden i Scott McLaughlin del Gran Premi de St. Petersburg, per una mala us del Push to Pass degut a una configuració errònia. Així els dos pilots de Penske queden desqualificats i perden els punts d’aquesta cursa i Newgarden també el liderat del campionat.

Veieu aquí un resum de la cursa

Un inici dominat per Penske: Comença la cursa, amb una sortida neta excepte a la part de darrera que Veekay toca a Robb,, Harvey i Simpson que virollen i surten de pista. Això li representa un Drive through per Rinus. A la volta 2 Ferrucci toca amb Herta que es salva de sortir de pista que manté la posició, i a la volta 5 tornen a tocar i aquest cop Santino passa per davant de Colton. Mentrestant Palou i Dixon comencen a remuntar posicions i Pato se’n va llarg a una corba i fa una excursió per la gespa. Al Capdavant McLaughlin i Power van agafant distància de la resta.

A la volta 6 O’Ward puja per sobre d’un piano i perd una mica el control i toca a Fittipaldi que virolla i s’estampa contra el mur. Ja tenim la primera d’unes quantes banderes grogues.. Això representarà un Drive through per Pato. A la volta 8 quan obren el Pit Lane entren els cotxes de darrera a posar combustible i fer canvi de pneumàtics. a la volta 10 es rellança la cursa i Alex remunta fons la 4a posició,

Moment de la sortida. Copyright Indycar.com

Comencen les estratègies: Aquest Gran Premi es caracteritza per dues estratègies diferents, els que van a fons amb 3 aturades, i els que hauran d’estalviar i aniran a 2 aturades. A la volta 25 entra Lundgaard que va tercer i a 3 aturades a canviar pneumàtic i posar combustible i posa tou per tou i a la volta 28 entren Power i McLaughlin  i posen dur per tou tots dos. Alex es posa primer.

Més enrere Ericsson toca a Rasmussen i el fa fora de pista i aquest aconsegueix redirigir el cotxe tornant a pista. I unes voltes més endavant Amstrong toca a Newgarden i aquest fa una petita excursió.

A la volta 30 entra Palou que fa una aturada i pèl mes llarga del compte i surt amb molt de trànsit i això el penalitza, tot i això va remuntant fins la 4a posició.

Pietro Fittipaldi, provoca una de les banderes grogues de la cursa. Copyright Indcar.com

Més incidents: Rossi entra a box i al sortir la roda de darrera esquerra estava mal collada i es queda aturat a pista, forçant una altra bandera groga amb el Pace Car (que va fer hores extres aquest cap de setmana). Aprofiten els 3 primers per entrar a fer la seva segona aturada, i Alex torna a quedar al capdavant. A la volta 48 es rellança la cursa i McLaughlin i Power comencen la seva remuntada particular.

Més enrere Herta avança a Dixon que no està fent una bona cursa. I La Georgina cau al costat de la pista. Es un maniquí que està posat en un dels ponts del circuit. La Georgina està lligada en aquest pont des de fa temps i de vegades es despenja per les cordes que estan en mal estat o podrides. Es diu així pel creador del circuit que es el milionari George Barber.

Robb xoca contra les proteccions al anar recta a la primera corba i provoca altre cop bandera groga i sortida del  Pace Car. Aprofiten per recollir a Georgina.  També aprofiten els que van a dues aturades a entrar en aquest moment. Es rellança la cursa a la volta 60 amb Ferrucci al capdavant seguit de Lundqvist que no han entrat a box i darrera tenim a McLaughlin, Simpson que tampoc ha parat, Power i Lundgaad.

El podi, Power, McLaughlin i Lundqvist
Copyright indycar.com

I el Final amb bandera groga: Sobre la volta 70 entren els 3 primers  a fer l’ultima aturada i es posicionen primers darrera de Lundqvist que entra unes voltes més tard sortint per darrera de Palou.

quan queden 5 voltes pel final Rasmussen fa una frenada que cala el cotxe i es queda en mig de la pista i provoca l’última bandera groga de la cursa. Quan queden 2 voltes es rellança la cursa i Rosenqvist avança a Palou que va 4t i queda 5è. McLaughlin fa una cursa que impecable i aconsegueix la victòria, seguit de Power i Lundqvist, Rosenqvist i Palou.


Els semàfors

  • Christian Rasmussen: Mala sort al final al calarse el cotxe
  • Scott Dixon: No ha fet màgia
  • Josef Newgarden: La desqualificació l’ha afectat i no ha fet gaire bon resultat.
  • Alex Palou: Salva la cursa tot i que l’estratègia no l’acompanya.
  • Colton Herta: Tot i fer una cursa discreta, va primer al campionat
  • Santino Ferrucci: Semblava un autodexoc, tot i això acaba 4t.
  • Christian Lundgaard: Molt bona cursa de principi a fi.
  • Will Power: Seguint el seu company de files es fa amb el 2n lloc.
  • Linus Lundqvist: Primer podi de la categoria del rookie

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí