Crònica del bitnile.com Grand Prix of Portland

Àlex Palou guanya tant la cursa com el bicampionat d’IndyCar

El dia ja ha arribat!! Àlex Palou ja és bicampió d’IndyCar després de guanyar la partida al seu company i rival Scott Dixon a la sortida, de gestionar de manera brillant els seus pneumàtics, de mostrar un ritme molt bo i de seguir una estratègia que l’ha catapultat cap a una victòria que li ha servit per aconseguir el seu segon campionat a la categoria estatunidenca, en una temporada on ha demostrat una solidesa digna d’admirar en tot tipus de condicions. Sens dubte, ha sigut el millor pilot de la temporada i Chip Ganassi pot estar content del talent que té militant en les files del seu equip. Just per darrere, han acabat Fèlix Rosenqvist, segon, i un Scott Dixon, que aquest cop no ha pogut aplaçar el final de la batalla pel campionat, tercer.

Veieu aquí un resum de la cursa

Inici de cursa: A la sortida, Graham Rahal i Scott McLaughlin es mantenen primer i segon respectivament, però per darrere, Palou, que partia cinquè, es desempallega de Dixon i de Herta a la xicana dels revolts 1 i 2 per situar-se tercer i asegurar encara més la consecució del seu segon campionat, i més enrere encara, tenim el primer incident quan Callum Ilott es surt de pista i al reincorporar-se, es xoca amb Romain Grosjean, danyant-li la suspensió al seu cotxe i obligant-lo a passar per boxes, on es quedaria 10 voltes abans de reincorporar-se a la cursa i de retirar-se posteriorment al veure que no hi havia res a fer.

A la volta 3, tenim el primer període de Pace Car, quan Will Power, al intentar avançar a Alexander Rossi, perd el control del cotxe i es queda aturat a l’escapatòria. Els comissaris surten ràpidament a atendre a l’australià i aconsegueixen arrencar-li el cotxe perquè pugui reincorporar-se a la cursa, però amb una volta perduda. Aprofitant el període de Pace Car, Kirkwood, Robb i Power entren a boxes a la volta 5 per muntar un nou joc de pneumàtics durs.

A la volta 7, es rellança la cursa amb Rahal, McLaughlin, Palou, Herta, Dixon, O’Ward,Rossi, Rosenqvist, que ha fet una molt bona sortida, VeeKay i Ericsson en el top 10. La rellançada és tranquil·la i no hi han gaires canvis de posició, treient un avançament d’Ericsson sobre VeeKay per col·locar-se novè.


La sortida (Joe Skibinski)

Comencen les aturades a boxes i la batalla estratègica entre Dixon i Palou: A la volta 18, Colton Herta, que ha partit amb els tous, entra a boxes per muntar els durs, iniciant la primera ronda d’aturades a boxes, però al entrar al Pit-Lane, no fica el limitador a temps i els comissaris el sancionen amb un Drive-Trough per speeding al Pit-Lane, que el completaria un gir més tard.

Els líders de la cursa, Rahal i McLaughlin, entren als girs 22 i 21 respectivament i canvien els tous pels durs, mentre que Palou, Dixon, Rosenqvist i O’Ward, que han partit amb els durs, es mantenen en pista durant més voltes aprofitant la major durabilitat dels seus compostos. A la 29, entren Rosenqvist i O’Ward, i gràcies al seu ritme amb el dur, aconsegueixen reincorporar-se per davant de Rahal i McLaughlin, i el mateix fan Palou i Dixon al aturar-se a les voltes 31 i 32. Palou opta per fer el seu segon stint amb els tous, mentre que Dixon munta els durs, i la distància entre aquests dos, que a la 32 era de 6 segons, es va reduïnt progressivament, ja que Dixon, al portar el compost més dur, es pot permetre el luxe d’apretar més que un Palou, que porta el compost vermell i ha de conservar pneumàtics per portar la seva estratègia a bon port. La distància entre els dos contendents restants al títol es va reduïnt dels 6 segons a la volta 32 als 0,6 a la volta 48, quan Palou entra a boxes per muntar un joc de durs, cedint el liderat de la cursa a Dixon, qui es manté en pista fins la volta 60, quan entra a boxes per muntar els tous. El neozelandès es reincorpora a pista per darrere de Palou i es canvia les tornes amb ell, ja que al portar els tous, ha de posar-se a conservar i ha d’estar atent a un Felix Rosenqvist que el pressiona per darrere.

Àlex Palou, a boxes (Joe Skibinski)

Pace Car i final de la cursa: Àlex Palou entra a boxes per últim cop a la volta 79, muntant un nou joc de durs, mentre que Dixon entra a la 81, però a la 84, Agustín Canapino es salta un revolt i virolla, quedant-se aturat i forçant la segona intervenció del Pace Car, tot i que abans de l’intervenció d’aquest, Rosenqvist decideix fer la seva última aturada, tement la neutralització, una decisió que li permet fer un overcut a Dixon i situar-se com el rival més directe de Palou per la victòria.

A la volta 89, es rellança la cursa i per davant, no hi han canvis de posició, excepte els avançaments d’Ericsson, Herta i Rossi sobre McLaughlin per relegar-lo al desè lloc.

Un gir més tard, Rossi, que havia avançat a Herta també, es toca amb Ericsson i malmet el seu propi aleró davanter, havent de passra per boxes i caient molt enrere.

Per davant, Rosenqvist apreta a Palou durant els primers girs post rellançada, aprofitant que té una pneumàtics més tous i frescos, però al final, Àlex acaba anant més ràpid i es distancia poc a poc del seu rival, conservant el lideratge fins a la bandera quadriculada, guanyant la seva cinquena cursa de la temporada i conquerint el seu segon títol d’IndyCar de la millor manera possible. Rosenqvist acaba segon, Dixon tercer i O’Ward, Newgarden, VeeKay, Ericsson, Malukas, McLaughlin i Kirkwood tancant el top 10.

Colton Herta havia aconseguit remuntar fins el top 10, però una virolla a falta de 4 voltes quan rodava vuitè l’ha relegat a la tretzena plaça, per darrere de Malukas, McLaughlin, Kirkwood, Lundgaard i Rahal.


Els semàfors

  • Colton Herta: Mala cursa, essent sancionat amb un Drive-Trough per excés de velocitat a boxes i patint una virolla quan havia tornat a colar-se dins del top 10
  • Will Power: Al intentar avançar a Rossi, ha perdut el control del cotxe i s’ha quedat aturat a l’escapatòria, comprometent la seva cursa.
  • Kyle Kirkwood: Li han plogut les sancions en aquesta cursa.

  • Graham Rahal: Ha sortit des de la pole i s’ha mantingut primer fins la seva primera aturada, però l’estratègia no l’ha acompanyat.
  • Scott McLaughlin: A l’igual que amb Rahal, la seva estratègia no ha sigut la millor i de rodar segon fins el seu primer Pit-Stop, ha caigut al fons del top 10
  • Marcus Ericsson: Res a destacar sobre la seva cursa.
  • Josef Newgarden: Molt bona remuntada des la part baixa de la graella fins el cinquè lloc.
  • Felix Rosenqvist: Molt bona cursa, remuntant des de l’onzè fins el segon lloc gràcies a la seva estratègia i al ritme que ha mostrat
  • Àlex Palou: S’emporta el seu segon títol d’IndyCar amb magnificència.

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí