Crònica de St Louis Bommarito Automotive Group 500

Dixon conquereix l’últim oval

A tres curses del final ens ve l’oval més complicat, on han de fer 260 voltes. Si Palou treu més de 8 punts a Dixon i mes de 5 a Newgarden es pot proclamar bicampió de la IndyCar. Un dels seus rivals Newgarden, surt a la pole, Alex  surt la fila 7 i Dixon de la fila de darrera. En aquest circuit l’estratègia és fonamental amb els estins curts amb els tous que poden durar 40 voltes i els estins llargs amb els durs que poden durar 65 voltes. Cada cop que s’entra a box a canviar rodes i posar combustible es perd una volta i queda per darrera del líder.

Veieu aquí un resum de la cursa

Un inici accidentat: Bandera verda, primera volta, Capenter i Pedersen que surten darrera la graella, el primer li dona un copet al segon i perd el cotxe que toca al mur. Surt el Pace Car i comencen a netejar la pista. Alguns pilots optaran per canviar l’estratègia entren a la volta 8 quan obren el Pit Lane a canviar i omplir dipòsit. A Alex li diuen que es quedi a pista.

Ressortida sense incidents, Alex que a l’accident ja estava 11è, va remuntant posicions i ja va 9è. Mentre que Newgarden està molt ben acomodat a la primera posició, 2n Herta, 3r Malukas i els 3 McLarens a les següents posicons : Rosenqvist, O’Ward i Rossi, despres ve Grosjean, Power i Palou. A la volta 53 entra Herta i Palou entra a la volta 55 i posa tous i Newgarden entra a la 61 i també posa tous, A la volta 65 entra Dixon  Després de la 1a aturada O’Ward aconsegueix la 2 posició avançant Herta que va amb durs i Alex va 8è.

Volta 98 entra Grosjean i a les volta 104 entra Newgarden i Palou i O’Ward a canviar pneumàtics han fet un estin un pèl més curt i Power també ha entrat a la volta 102 volta 113 entren els altres que van al capdavant, Herta,  Malukas i Dixon lidera.


La sortida Copyright Indycar.com

Un gir de guió: A la volta 123 Sato toca el mur i queda fora de cursa, això provoca la sortida del Pace Car i tot el protocol d’aturades mentre netegen la pista. A la volta 125 obren el Pit Lane i només poden entrar els de la volta del líder, Dixon (que ha sortit beneficiat pel seu estin llarg), Newgarden,  O’Ward i Canapino. Ericsson surt abans de box i perd una roda, l’han de posar al seu lloc i collar la roda. Volta 132 entren els que altres que no estaven a la volta del líder, entre ells Palou que surt per darrea de Herta.

La cursa està 1r Dixon, 2, Newgarden.  O’Ward Rossi i McLaughlin. Es rellança la cursa i O’Ward i Newgarden es toquen . mentre més enrere Malukas avança a McLaughlin, i Palou també avança a Power. Dixon es queda en una còmode 1a posició seguit a poca distància de Newgarden. Alex lluita amb Colton durant un parell de voltes i acaba guanyant la posició el català que ara ja està 10è lloc.

Volta 166 entra Rosenqvist i de seguida entra Newgaden per protegir-se d’un undercut, i això obre la porta les aturades de Palou Veekay, Ferrucci, McLaughlin, Rossi, O’Ward, i Castroneves, mentre que Dixon fa una estratègia diferent d’una aturada menys i es manté a pista en primera posició. Herta entra més tard i cau a la 14a posició i queda bastant per darrera de Palou. Entren a la 192 Power i Kirkwood i Canapino. A la volta 196 entra Dixon i Grosjean.

Pato O’Ward, Scott Dixon i David Malukas (IndyCar Series)

El cop de teatre: En primera posició hi ha O’Ward seguit de Newgarden i Rossi. Palou entra quan falten 59 voltes pel final i ja per anar fins al final. Veekay i Rosenqvist també entren, al igual que Malukas. Quan falten 52 voltes Newgarden intenta fer un undercut a O’Ward.

A 49 voltes del final Newgarden perd el cotxe i toca contra el mur però aconsegueix arribar a box sense que surti cap bandera groga. El cotxe ha quedat molt tocat i ja no pot continuar i ha d’abandonar. O’Ward i Rossi entren a canviar.  I més tard ho fa Herta  Dixon es posiciona 1r seguit de Power, Kirkwood i O’Ward, mentre Palou està a la 9a posició darrera de Herta a una volta del líder. A 17 voltes del final entra Kirkwood  i Power que ja portaven moltes voltes i no aguantaven més. Will surt com un avió i comença a remuntar posicions. Tot i que no aconsegueix remuntar tot el que voldria i queda encallat darrera del McLaren de Rosenqvist. Davant van Dixon  seguit de O’Ward  a distància i Malukas que vol el tercer Calais del podi. Alex Palou continua líder del mundial a 74 punts del seu company Scott Dixon que va 2n al mundial i Josef Newgarden ja queda despenjat del mundial.


Els semàfors

  • Josef Newgaden: El toc del mur li fa perdre les esperances al títol
  • Takuma Sato: El mur el treu de cursa
  • Benjamin Pedersen: Té mala sort i no fa ni una volta

  • Colton Herta: L’estatègia no ha sigut la seva amiga.
  • Alex Palou: En un circuit que no li és favorable, salva el seu liderat del mundial
  • Marcus Ericsson: Li reconstrueixen el cotxe i fa una cursa pèsima
  • David Malukas: Ha aconseguit el podi amb una bona cursa
  • Patricio O’Ward: Bona cursa ha estat on havia d’estar
  • Scott Dixon: Es reafirma com a candidat al títol

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí