
Lundgaard guanya per primer cop i Palou fa la magistral amb el cotxe malmès
Christian Lundgaard ha guanyat a Toronto, després de partir des de la primera plaça i d’avançar a Àlex Palou en el tram final de la cursa, aconseguint el seu primer triomf a la IndyCar i avançant en la batalla pel subcampionat. Àlex Palou ha acabat en segona posició després de remuntar des de la quinzena plaça i d’aguantar estoicament a Herta, Power i Ericsson en les últimes voltes amb l’aleró davanter del seu cotxe malmès per un toc contra el mur al esquivar a Castroneves, mentre que Colton Herta ha acabat en tercera plaça, remuntant també des de fora del top 10.
Veieu aquí un resum de la cursa
Incident massiu només començar la cursa: Christian Lundgaard, el poleman, agafa distància a la sortida, mentre que O’Ward es mostra a McLaughlin a la recta principal per buscar l’avançament, però al final no ho intenta, mentre que Scott Dixon es desempallega de Rosenqvist i de Power per saltar del setè al cinquè lloc i Kirkwood aprofita que Power ha sigut superat per Dixon per superar-lo ell també i situar-se setè, però per darrere, hi ha un accident massiu entre els revolts 1 i 2 i es neutralitza la cursa: Harvey, Hunter-Reay i Blomqvist arriben i passen el primer revolt emparellats, però el primer d’aquests subvira al sortir de dit revolt i xoca als seus dos rivals, formant un accident i quedant els tres ocupant tota la pista. Rossi, al intentar passar, impacta contra Hunter-Reay i es queda encallat, però els comissaris de pista el poden rescatar i pot seguir en pista, però ha de passar per boxes per reparar danys en el seu cotxe, al igual que Ferrucci, que també es troba l’accident de cara i malmet el seu aleró davanter al impactar contra Blomqvist i també es veu obligat a passar per boxes. Per darrere, Rahal i Pedersen es troben amb l’accident. El primer mencionat, pot fer marxa enrere i agafar l’escapatòria de la 1 per sortejar el ‘barullo’ i seguir en pista, però el segon no té la mateixa sort i ha hagut de retirar-se després de ser xocat per Rahal i de xocar a Ferrucci de rebot.
A la volta 10, es rellança la cursa amb Lundgaard en primera posició i amb McLaughlin, O’Ward, Ericsson, Dixon, Rosenqvist, Power, Armstrong i Newgarden tancant el top 10. Lundgaard no falla i agafa distància amb McLaughlin, mentre que Kirkwood es fica a rebuf de Rosenqvist i l’avança, treient-li el sisè lloc. Power intenta aprofitar per avançar a l’escocès, però aquest es defensa exitosament. Encara més enrere, Palou avança a Herta per situar-se dotzè, però aquest li torna la jugada a la volta següent i a la 12. No hi han incidents durant la rellançada.

Primera ronda d’aturades i estratègies diferents: Al poc de rellançar-se la cursa, els pneumàtics d’Armstrong comencen a flaquejar i es veu superat per Newgarden, Herta, Grosjean i Palou abans de ficar-se a boxes al acabar la volta 15 per muntar el compost més dur. Ell, a l’igual que Lundgaard, O’Ward, Kirkwood, Rosenqvist i Newgarden, ha començat la cursa amb el compost més tou.
Poc després de la detenció d’Armstrong, passen per boxes Rosenqvist, Newgarden, Kirkwood, Lundgaard i O’Ward per canviar al dur, mentre que McLaughlin hereta el lideratge i Ericsson, Dixon, Power, Herta, Grosjean, Palou, VeeKay, Castroneves i Ilott es situen dins del top 10 en aquest ordre aprofitant les detencions dels pilots anteriorment esmentats. Els que formen el top 10 en aquest moment, volen fer un primer stint llarg.
Lundgaard comença la seva remuntada post aturada i deixa enrere tant a Ilott com a Castroneves, mentre que per darrere, O’Ward deixa enrere a Rahal per situar-se tretzè. Aquest últim mencionat ha fet un bon salt de posicions després de la seva primera aturada a la primera volta, però ara mateix no roda massa ràpid i es veu assetjat per Rosenqvist i Newgarden. De moment, la cursa està bastant calmada i sembla una partida d’escacs.
A la volta 31, comença la primera ronda d’aturades dels pilots que han començat amb el dur, quan Romain Grosjean entra per muntar el tou. A partir d’aquí, van entrant els demés i la cursa es va ordenant. Un cop completada la primera ronda d’aturades, Lundgaard, McLaughlin i O’Ward tornen al top 3, mentre que Kirkwood aconsegueix fer un undercut a Ericsson i Dixon per col·locar-se quart i Palou surt de boxes en novè lloc, per davant de Grosjean, Herta i Rosenqvist, però aquest últim, l’ataca i l’avança a la 1, però Palou li agafa l’interior i recupera la seva plaça.

Una segona meitat de cursa on es capgira tot i defensa magistral de Palou: A la volta 42, Romain Grosjean se’n va llarg i es xoca contra el mur, havent d’abandonar i forçant la segona intervenció del pace car. Aprofitant aquesta neutralització, diversos pilots, entre ells, Palou, passen per boxes per fer la seva segona aturada i ficar-se en igualtat de condicions amb els líders de cursa.
La cursa es rellança a la volta 48, però Kirkwood, un dels pilots que s’ha aturat durant aquest període de Pace Car, toca a Castroneves, el fa virollar, el força a abandonar i força una nova intervenció del Pace Car. Àlex Palou, que venia per darrere, es troba amb Castroneves virollat i al intentar esquivar-lo, toca el mur i malmet el seu aleró davanter.
Aquest període de Pace Car es un bon moment per a tots els que encara no han fet la seva segona aturada per parar a boxes, i gairebé tots els pilots que faltaven per aturar-se, excepte McLaughlin, Dixon i VeeKay, aprofiten per canviar de pneunmàtics.
A la volta 52, es rellança la cursa i Palou aconsegueix avançar tant a Herta com a Kirkwood per col·locar-se quart. Aquest últim sembla que té un problema i comença a anar més lent que els pilots que li vénen per darrere i a caure posicions, i la cosa aniria a pitjor al tocar-se amb Armstrong, un toc que l’obligaria a aturar-se a boxes.
A la volta 53, Lundgaard avança a Colton Herta per col·locar-se cinquè.
A la volta 59, Rinus VeeKay, un dels pilots que no s’ha aturat en cap dels dos últims períodes de Pace Car, passa per boxes, i poques voltes després, paren McLaughlin i Dixon, deixant a Lundgaard en primer lloc després de desempallegar-se de Palou a la volta 62.
Àlex Palou no pot anar ràpid degut als danys que té al seu aleró davanter, i es veu assetjat per Colton Herta. L’estatunidenc es va aproximant poc a poc al català de Ganassi, fins que intenta l’avançament a falta de 6 girs pel final, però Àlex es defensa exitosament i manté el segon lloc, mentre que Power i Ericsson s’enganxen a aquests dos. Àlex no està tenint un final de cursa fàcil, ja que el costat malmès del seu aleró davanter està cada cop més despenjat i ha d’anar cada cop més lent, però la sort li somriu quan Power i Ericsson han de passar per boxes perquè s’han quedat sense combustible i Herta ha de posar-se a gestionar el caruburant per arribar al final de la cursa, quelcom que el deixa respirar. Mentrestant, Newgarden i McLaughlin van remuntant des del darrere, i aprofitant les aturades inesperades de Power i ericsson, escalen al cinquè i sisè lloc respectivament.
Ningú pot aturar a Lundgaard, que després de fer una cursa gairebé perfecta, s’emporta la seva primera victòria a la IndyCar. Àlex Palou, després d’una gran remuntada, en part, gràcies a la seva estratègia i a la decisió del seu equip d’aturar-lo durant el Pace Car, i d’aguantar com un ‘jabato’ a Herta, Power i Ericsson amb l’aleró davanter malmès, s’emporta una magistral segona posició i s’apropa encara més al seu segon títol d’IndyCar. Colton Herta acaba tercer la cursa després de realitzar també una bona remuntada, mentre que Dixon, Newgarden, McLaughlin, Armstrong, O’Ward, Rahal i Rosenqvist acaben la cursa tancant el top 10 en aquest ordre.
Propera cita, a Iowa, l’única cita doble de la temporada, els dies 22 i 23 de Juliol.
Els semàfors

- Kyle Kirkwood: La cursa pintava bé per a ell, però s’ha compromès la seva cursa al tocar-se amb Castroneves i Armstrong.
- Romain Grosjean: Nou accident i porta diverses curses sense trobar-se amb la seva millor versió.
- Sting-Ray Robb: Novament desaparegut.

- Will Power: Anava camí a un molt bon resultat, però s’ha quedat sense carburant i ha hagut de passar per boxes al iniciar l’últim gir.
- Marcus Ericsson: Al igual que Power, anava camí d’un bon resultat, però s’ha quedat sense combustible i ha hagut d’aturar-se a l’última volta.
- Scott McLaughlin: Bona cursa i bona remuntada al final, però l’estratègia no ha acompanyat.

- Àlex Palou: Malgrat el toc que ha tingut contra el mur, s’ha tret de la màniga una defensa espectacular amb l’aleró davanter malmès per acabar en una gran segona plaça i distanciar-se encara més en el campionat.
- Christian Lundgaard: Gran cursa i una primera victòria més que merescuda.
- Colton Herta: Bona remuntada des de fora del top 10 cap al podi
Veieu els resultats de la cursa aquí
I la classificació dels pilots aquí