Crònica de IOWA

Josep Newgarden el Rei de Iowa

Cap de setmana amb una doble cursa, una dissabte  (250 voltes)i l’altre diumenge (250 voltes, en un dels ovals que es considera bastant difícil. Es un circuit bastant curt on les estratègies de parades a box  tindran una importància rellevant, s’han de calcular molt bé perquè sinó pots sortir en volta perduda molt fàcilment degut a què es un circuit curt. Es un circuit on la importància de l’undercut es vital. Un pilot que surt en pneumàtic nou fàcilment pot anar molt més ràpid que un que es queda a pista amb un pneumàtic vell.

Veieu aquí un resum de la cursa 1

IOWA RACE 1: Arrenca la cursa i Power manté la 1a posició. Palou es manté en 7a posició mentre que Sato ha pujat 3 posicions i es col·loca 8è. Més enrere  Grosjean i Malukas lluiten por la 9a posició, quan arriba Ericsson i avança al francès. Palou i Herta es van intercanviant les posicions, i al la volta 28 el català avança i ja posa temps pel mig. Colton va perdent posicions quan l’avancen també Ericsson, Malukas, Dixon i Sato. Mentrestant Power va començant a doblar participants. Palou puja fins la 5a posició.

Volta 42 es el 1r en entrar a box i per un problema amb un cargol de la roda i es cala el cotxe i surt amb 3 voltes perdudes. A la volta 61 comencen a entrar pilots a fer el 1r canvi. Alex entra a la volta 65 i tot i ser una parada correcte cau a la 12a posició, però a la volta del líder. Volta 97 i només queden els 8 primers a la volta del líder, la resta ja van en volta perduda. Palou va 7è.

Volta 112 i comencen les segones aturades. Newgarden aprofita  que té mes velocitat i avança a Power i es col·loca 1r. I dobla a Palou i el català aprofita per entrar a box i fer un undercut als líders. Quan han parat tots l’Alex ja no té volta perduda. Newgarden i Power paren junts i surten tal com van.

A la volta 148 Power ha tocat el mur amb les dues rodes, cosa que li permet continuar però ha perdut 8 segons. Volta 153 Rahal trenca la suspensió amb un toc del mur i es la 1a bandera groga de la cursa. Volta 158 entren els de la volta del líder a fer la parada i un cop han parat aquests obriran el Pit Lane per la resta, els que ban a 1 volta es podran desdoblar o no perdran volta. Volta 167 es rellança la cursa i Alex que anava en volta perduda, ja va a la volta del líder..

Quan falten 43 voltes pel final fan l’ultima parada  Pedersen surt quan està entrant De Franchesco i tenen un petit incident que fa que el cotxe de Pedersen es cali i el mecànics l’han d’empènyer per al seu lloc per engegar-lo. Això els fa perdre voltes als 2 pilots. Només els 5 primers no han sigut doblats.

Guanya Newgarden  seguit de McLaughlin, els 2 de Penske i després  O’Ward de McLaren, Ericsson i Power completen les 5 primeres posicions. Palou ha quedat 8è.


La sortida de la Race1 Copyright Indycar.com

Veieu aquí un resum de la cursa 2

IOWA RACE 2s: Power que surt 1r de seguida agafa avantatge respecte McLaughlin . i Alex que sortia 10 i manté el lloc, mentre que Ericsson guanya una posició respecte a Malukas. I O’ward que sortia més enrere agafa la directa per fora aprofitant que la pista encara està neta i remunta fins al 6è lloc. Palou i Herta tornen a reeditar la lluita del dia anterior, però Alex el passa amb més rapidesa i de seguida es col·loca 8è un cop ha passar a Carpenter. Volta 31 Newgarden comença a remuntar i es llença a McLaughlin i després a Power posant-se 1r.

A la volta 50 entra Grosjean a fer el canvi de rodes i combustible i s’obre la veda pels demés pilots. Palou  no ha fet una bona parada i al sortir de box perd posicions abans anava darrera d’Ericsson i ara  cau posicions. Newgarden el dobla i Alex li segueix l’estela fins que aconseguei desdoblar-se, encara que més tard Josef el doblarà.

Volta 88 Canapino  toca el mur al agafar malament la traçada i trenca en cotxe provocant una bandera groga. Surten els camions a netejar la pista. Tot i que no fa moltes voltes que han canviat rodes, el procediment en bandera groga es: entra primer entren els de la volta del líder i després entren a pit els demes pilots. A la ressortida Newgarden surt bé i McLaughlin també i  i mantenen un pols que acabarà guanyant el nord americà. Dixon guanya posicions i es col·loca entre els primers Mentre Ericsson i Power tenen la seva petita lluita.

Podi Race 2 Copyright Indycar.com

Unes ultimes voltes mogudes: Volta 157 Sting Ray Robb  surt de la seva parada a box sense apretar la roda de darrera esquerra que surt rodant per la pista només sortir de box. Torna a parar a box i han d’esperar que els tornin la roda perduda, Això provoca una bandera groga. A la ressortida apareix Rosenqvist que fins ara estava una mica desaparegut. Al cap d’unes voltes ja és 2n i comença a pressionar el líder.

Quan falten 11 voltes pel final Hunter-Reay toca el mur i provoca la darrera bandera groga. Quan deixen entrar a box , entren uns quants pilots que s’estaven quedant sense combustible. Quan queden 4 voltes pel final es reprèn la cursa amb una pugna entre els primers, Power aconsegueix avançar a Rosenqvist , mentre que Palou aprofita i també l’avança agafant la 3a posició, i el 4t lloc se’l disputen entre Rosenqvist i McLaughlin que acaba guanyant el 1r , ja que el 2n ha d’estalviar combustible, tot i això es queda amb la 5a plaça. A partir del 6è lloc ja estan tots amb volta perduda. Guanyador Newgarden, seguit de Power i completa el podi Palou.


Els semàfors

  • Sting Ray Robb: Surt ell i la roda va pel seu compte
  • Benjamin Pedersen: Un cap de setmana per oblidar
  • Jack Harvey: La sortida de pista li condiciona la cursa.

  • Alex Palou: La primera cursa salva els mobles i la segona queda 3r
  • Marcus Ercsson: Salva els mobles tot i que fa bones actuacions
  • Felix Rosenqvist: La primera cursa desaparegut la segona molt bé
  • Scott McLaughlin: Un bon cap de setmana
  • Josef Newgarden: El rey de Iowa.
  • Will Power: Tot i sortir primer a les 2 curses acosegueix quedar entre els primers.

Veieu els resultats de la cursa1 aquí i cursa 2 aquí

I la classificació dels pilots aquí