Crònica del Chevrolet Detroit Grand Prix

Àlex Palou guanya i es distancia en el campionat

Àlex Palou ha sigut qui s’ha emportat el triomf al circuit de Belle Isle, a Detroit, després de partir des de la pole position i de mantenir un ritme molt bo durant la totalitat de la prova. El català ha aconseguit alçar-se amb la seva segona victòria de la temporada i, aprofitant les males curses dels seus rivals més directes, s’ha distanciat en el lideratge del campionat. Per darrere seu, han quedat Will Power, segon, i Felix Rosenqvist, tercer.

Veieu aquí un resum de la cursa

Sortida avortada i incident només començar: Els primers pilots es fiquen en formació per donar inici a la cursa, però del sisè cap enrere, es queden endarrerits i, segut a això, s’avorta la sortida. Els pilots fan una volta de formació extra i al final d’aquesta, tots es poden ficar en formació i comença, ara sí que sí, la cursa. El poleman Àlex Palou manté la primera posició, mentre que Grosjean avança a McLaughlin per col·locar-se en segona posició, mentre que Dixon es fica per l’exterior per intentar sorprendre a aquests dos i Power avança a Newgarden per col·locar-se sisè, però per darrere tenim el primer incident: Callum Ilott es passa de frenada i impacta contra Kile Kirkwood, forçant el seu propi abandó, tot i que el pilot d’Andretti pot seguir en cursa i arribar a boxes per canviar el seu aleró darrer, que havia quedat malmés del toc amb Callum. Degut a aquest toc, el Pace Car surt a pista per primer cop.

Durant el període de Safety Car, Colton Herta i Kyle Kirkwood, passen per boxes per canviar el tou pel dur, intentant sorprendre amb una estratègia a peu canviat.

Incident entre Ilott i Kirkwood a la sortida (Chris Owens)

Es rellança la cursa i els durs comencen a dominar sobre els tous: La cursa es rellança a la volta 7, i Àlex Palou no falla i manté el lideratge, mentre que McLaughlin ataca a Grosjean a la recta de sortida per intentar recuperar la segona plaça, però el pilot d’Andretti aconsegueix mantenir-lo a ratlla. Per darrere, Scott Dixon es llança a per Ericsson per l’exterior de la corba 3. Surten de dit revolt emparellats, i al final, Dixon passa per davant al arribar a la 4, col·locant-se en quarta posició.

Per darrere, Will Power, qui havia sortit amb els durs, avança a Ericsson a la volta 13 i es col·loca cinquè. Cinc voltes després, es fica a l’estela de Dixon i l’avança a la corba 3 per situar-se quart i a les voltes 20 i 22, es desempallega de McLaughlin i Grosjean per col·locar-se com el perseguidor més immediat d’Alex Palou, qui comença a veure reduït el seu avantatge, que passa de ser de 9,7 a poc més de 2 segons en 7 voltes. El pilot català, al igual que els demés pilots que ha avançat Will Power, han sortit amb els tous, i aquests han anat bé durant les primeres voltes, però han anat decaient conforme ha anat transcorrent la cursa. A la volta 29, Àlex Palou entra a boxes per canviar el tou pel dur, caient per darrere de Power, Rosenqvist, O’Ward i Rossi, que han sortit (i van) amb el dur, a més de Newgarden, que va amb el tou i està allargant el seu stint.

A la 24, Scott Dixon passa per boxes per canviar els tous pels durs, el compost dominant en aquets moment de la cursa, cercant fer un undercut a Grosjean i McLaughlin, que estan lluitant per posició. McLaughlin persegueix a Grosjean fins a la volta 28, quan aquest últim es passa de frenada al revolt previ a l’entrada a boxes i permet al seu rival avançar-lo. Poc després, Grosjean passa per boxes i munta els durs, caient per darrere de Dixon. Un gir més tard, McLaughlin passa per boxes i canvia també els tous pels durs, però, al igual que Grosjean, es reincorpora a pista per darrere de Dixon.

A la volta 33, Rosenqvist passa pel carril de boxes, munta els tous i es reincorpora a la pista per davant de McLaughlin i Grosjean. Una volta després, entra Will Power per muntar els tous. L’australià surt de boxes emparellat amb Àlex Palou, però aquest aprofita que porta més inèrcia i que té els pneumàtics a una millor temperatura per retenir el lideratge virtual. Power és curós en els primers girs posteriors a la seva aturada a boxes i permet a Palou obrir un gap de gairebé 4 segons arribats a la volta 43.

En el mateix gir en el que s’atura Power, entren Rossi i O’Ward i els dos munten els tous, però a aquest últim, no li ajusten bé una de les rodes i es queda tirat en el carril de boxes. Els seus mecànics el retornen al seu calaix de boxes i li ajusten correctament la roda i pot reincorporar-se a la cursa, però ho fa amb volta perduda. Mentrestant, Rossi surt també per davant de McLaughlin i Grosjean,

Problemes a l’aturada a box d’O’Ward (James Black)

Caiguda d’un dels contendents al títol i final accidentat: O’Ward comença a apretar i es desdobla de Palou a la volta 43, però poc després, al atacar a Santino Ferrucci per l’interior de l’últim revolt, subvira i impacta lateralment contra el mur exterior, malmetent les suspensions dels pneumàtics davanter i darrer esquerres, retirant-se de la cursa i forçant la segona intervenció del Pace Car. En aquest moment de la cursa, tenim a Palou primer, amb Power segon, i amb Dixon, Rosenqvist, Rossi, McLaughlin, Grosjean, Ericsson, Armstrong i VeeKay tancant el top 10.

A la volta 49, es rellança la cursa, però Sting-Ray Robb es passa de frenada i es queda aturat a una escapatòria, forçant una nova intervenció del Pace Car. El pilot de Dale Coyne, ha pogut seguir en pista, però l’estància del Pace Car a la pista ha sigut més llarga del que s’esperava, degut a que Graham Rahal s’ha anat llarg a un dels revolts del traçat i ha impactat contra el mur, malmetent la suspensió davantera dreta del seu cotxe. Pedersen s’ha anat llarg i ha impactat contra el vehicle accidentat de Rahal, però ha pogut continuar en pista.

A la volta 56, la cursa torna a posar-se en marxa, i Àlex Palou pateix un problema elèctric en el seu cotxe quan s’estava preparant la rellançada, però pot ficar remei ràpid, però degut a això, Power li pren la primera posició i comença a distanciar-se, mentre que el català s’ha de centrar en mantenir a Dixon a ratlla. Després d’aquest inici un tant complicat, Palou recupera ritme i va retallant el gap que li treu Power fins a baixar del segon de diferència arribats a la volta 63. Un gir més tard, Àlex avança a Power i recupera el primer lloc aprofitant una petita colada de l’australià a la corba 3.

A la volta 66, Scott Dixon entra a boxes per intentar fer un undercut a Palou i Power, però aquests dos entren al gir següent i es protegeixen de dita estratègia del neozelandès, que es queda a un segon de Power, que ala vegada, es queda a 5 segons de Palou

A la volta 80, Romain Grosjean, toca el vèrtex del revolt 4 i se’n va contra la barrera de sortida de dit revolt, forçant el sue propi abandó i l’intervenció del Pace Car. Cinc voltes depsrés, es rellança la prova, però David Malukas impacta contra el mur al entrar a la recta de meta i malmet el seu cotxe, forçant una nova intervenció del Pace Car.

A la volta 90, s’oneja la bandera verda i Power s’emparella amb Palou a la recta de sortida. Arriben els dos emparellats a la corba 3, però Àlex bloqueja roda i se’n va una mica llarg. Power evita el toc amb el català de Gansssi, però Dixon es toca lleugerament amb el de Penske, però cap dels dos rep danys, mentre que Rossi aprofita el ‘barullo’ per col·locar-se segon avançant a aquests dos i Rosenqvist avança a Dixon per col·locar-se quart.

Al gir següent, habemus nova intervenció del Pace Car, quan Sting-Ray Robb es passa de frenada i es queda aturat a una escapatòria. A la 94, es posa en marxa de nou al cursa, i Palou es manté primer, mentre que Power avança a Rossi per col·locar-se segon. El estatunidenc de McLaren ja no li queda ‘Push to pass’ i es veu en una molt mala situació amb respecte Rosenqvist i Dixon. A falta de dos girs per la conclusió de la prova, Rosenqvist es llança a per Rossi a la corba 3, l’arracona contra el mur de sortida i es toquen lleugerament, però cap dels dos malmet el cotxe. Rosenqvist es queda amb la tercera posició, mentre que Dixon aprofita la picabaralla entre els dos pilots de McLaren per treure-li la quarta plaça a Rossi.

Per davant, Palou guanya la cursa després de mantenir un gran ritme. Will Power acaba segon, després d’un primer stint brutal amb el dur, Rosenqvist tercer, i Dixon i Rossi tanquen el top 5.


Els semàfors

  • Sting-Ray Robb: Molt mala cursa, anant-se llarg dues vegades i forçant dues intervencions del Pace Car
  • Callum Ilott: Incident només començar que l’ha deixat fora de combat
  • Patricio O’Ward: Mala sort a la seva aturada a boxes i error molt costós.
  • Romain Grosjean: No pot permetre’s errors com el de la cursa d’avui o el de la Indy500 si vol lluitar pel títol.
  • Marcus Ericsson: Acaba dins del top 10, però perd bastants punts amb respecte Àlex Palou
  • Josef Newgarden: Al igual qeu Ericsson, ha acabat entre els deu primers, però Palou se li ha distanciat en el campionat
  • Marcus Armstrong: Bona cursa, acabant en vuitè lloc, però sense destacar massa.
  • Àlex Palou: Cursa magistral i es distancia en el lideratge del campionat
  • Will Power: Molt bona remuntada del setè al segon durant el seu primer stint i una segona plaça molt merescuda.
  • Kyle Kirkwood: Gran remuntada de l’últim al sisè lloc després del seu incident amb Ilott a la sortida

Veieu els resultats de la cursa aquí

I la classificació dels pilots aquí