Watkins Glen

El Watkins Glen International va acollir la Fórmula 1 20 vegades.

Gilles Villeneuve liderant el 1979 a les Esses.

Des de principis dels 50 que es feien curses a prop de Watkins Glen, una localitat situada força al nord de l’estat de Nova York (De fet, està pràcticament a la mateixa distància de Nova York que de Toronto). El 1956 es va construir el circuit permanent.
El 1961 el propietari de Watkins Glen, Cameron Argetsinger, va oferir el seu circuit per al gran premi dels Estats Units després dels fiascos econòmics a Sebring i Riverside. i durant 20 edicions el traçat de l’estat de Nova York va ser un destí popular per a pilots, equips i públic. L’any 1971 es va renovar gran part del traçat, allargant-lo amb la zona de “The Boot” i fent-lo més selectiu. Però als 70 les morts de François Cévert i Helmuth Koinigg a les esses i el comportament del públic (alguns cremaven de tot en un lloc anomenat “the Bog”) van anar fent baixar la popularitat del traçat. Finalment el Glen va perdre el gran premi pels alts costos d’adequar el circuit als estendards dels 80.
El circuit segueix rebent cada any la NASCAR i ocasionalment la IndyCar.

El traçat antic (en blau) tenia la recta de meta entre les actuals corbes 1 i 2. Era tot igual però la tercera recta era més llarga i acabava en una rodona que tornava a la meitat de la recta de meta actual.

Una volta al circuit: La primera corba es una dreta en baixada. Segueixen les “Esses” en pujada fins la recta del darrere. Una corba a dretes que s’obre dona entrada a “The Boot”. Ve una esquerra i una dreta rodona, nova recta, nova dreta i retorn al circuit curt mitjançant una esquerra. Nova esquerra i la última és una dreta.

Localitat: Watkins Glen, New York, Estats Units
Creador: Bill Milliken
Longitud (1961-1970): 3701 m
Longitud (1971-1980): 5435 m

Inauguració: 1956

Primer GP: 1961
Primer GP de F1: 1961
GPs totals: 20
GPs de F1: 20

Configuració 1961-1970
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’02.74, 212.390 kph, Jacky Ickx, Ferrari 312B, 1970
Volta més ràpida mai donada: 1’02.74, 212.390 kph, Jacky Ickx, Ferrari 312B, 1970 (cursa)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 57’32.79, 204.050 kph, Emerson Fittipaldi, Lotus 72C-Ford, 1970

Configuració 1971-1980
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’34.068, 207.998 kph, Alan Jones, Williams FW07B-Ford, 1980
Volta més ràpida mai donada: 1’33.291, 209.730 kph, Bruno Giacomelli, Alfa Romeo 179, 1980 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 34’36.05, 203.380 kph, Alan Jones, Williams FW07B-Ford, 1980

Més pole positions: 3, G. Hill
Més primeres files: 6, Clark
Més victòries: 3, G. Hill i Clark
Més voltes ràpides: 3, Clark
Més podis: 6, G. Hill
Més punts: 47, G. Hill
Més curses liderades: 5, Clark, G. Hill i Stewart
Més voltes liderades: 271, Stewart

Més pole positions: 7, Lotus
Més primeres files: 12, Lotus
Més victòries: 7, Lotus
Més voltes ràpides: 6, Lotus
Més podis: 12, Lotus
Més punts: 102, Lotus
Més curses liderades: 10, Lotus
Més voltes liderades: 528, Lotus

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1961 IV United States GP BRA (Coo) IRE (Lot) BRA (Coo)
1962 V United States GP CLA(Lot) CLA (Lot) CLA (Lot)
1963 VI United States GP GHI (BRM) GHI (BRM) CLA (Lot)
1964 VII United States GP CLA (Lot) GHI (BRM) CLA (Lot)
1965 VIII United States GP GHI (BRM) GHI (BRM) GHI (BRM)
1966 IX United States GP BRA (Bra) CLA (Lot) SUR (Coo)
1967 X United States GP GHI (Lot) CLA (Lot) GHI (Lot)
1968 XI United States GP AND (Fer) STE (Mat) STE (Mat)
1969 XII United States GP RIN (Lot) RIN (Lot) RIN (Lot)
1970 XIII United States GP ICK (Fer) FIT (Lot) ICK (Fer)
1971 XIV United States GP STE (Tyr) CEV (Tyr) ICK (Fer)
1972 XV United States GP STE (Tyr) STE (Tyr) STE (Tyr)
1973 XVI United States GP PET (Lot) PET (Lot) HUN (Mar)
1974 XVII United States GP REU (Bra) REU (Bra) PAC (Bra)
1975 XVIII United States GP LAU (Fer) LAU (Fer) FIT (McL)
1976 19th United States GP HUN (McL) HUN (McL) HUN (McL)
1977 20th Toyota GP of the United States HUN (McL) HUN (McL) PET (Tyr)
1978 21st Toyota GP of the United States AND (Lot) REU (Fer) JAR (Lot)
1979 22nd Toyota GP of the United States JON (Wil) GVI (Fer) PIQ (Bra)
1980 23rd Toyota GP of the United States GIA (Alfa) JON (Wil) JON (Wil)