Sebring

Sebring va veure el primer gran premi dels Estats Units puntuable pel mundial.

L’enorme amplada de la sortida a Sebring.
El Sebring International Raceway va començar a existir el 1950 aprofitant part de les pistes del Sebring Regional Airport, que per la seva banda tot just feia 4 anys que existia, doncs abans era una base d’entrenament de pilots militars anomenada Hendricks Air Base, i que amb el fi de la Segona Guerra Mundial es va convertir per a ús civil.
Alec Ulmann, enginyer aeronàutic, va veure les possibilitats de fer servir l’aeroport com a circuit de carreres, i ja el 1952 va organitzar les primeres 12 hores de Sebring, prova que avui en dia segueix disputant-se i s’ha convertit en una de les importants del calendari de resistència.
L’any 1959 Ulmann va portar la Fórmula 1 al circuit. La cursa va decidir el campionat d’aquell any, però la llunyania del traçat respecte de les grans ciutats de Florida va fer que poc públic anés a la cursa i es perdessin força diners. Els pilots Charles Moran i Briggs Cunningham van acabar pagant els diners dels premis als participants de les seves butxaques (com farien també al GP a Riverside l’any següent), i la cursa ja no va tornar mai més a Florida, un cop la Fórmula 1 va trobar “casa” permanent a Watkins Glen.
El circuit segueix existint en la seva forma original, i es mantenen els trams de formigó que conformaven les pistes d’aterratge originals, cosa que el fa un traçat especialment abonyegat. És relativament remot; Mario Andretti va dir que el primer repte era “trobar el circuit”, que és a 2 hores de Tampa i Orlando i a gairebé 3 de Miami.

Una volta al circuit: Les dues primeres corbes eren esquerres lleugeres que duien a un angle de 90º també a esquerres. Seguia una petita S i una llarga dreta que acababa en la corba més lenta, a dretes. Recta, petita S i nova recta cap a dues dretes, la segona més tancada. Recta amb angle de 90º a dretes al final, nova recta i dues dretes de 90º al final.

Localitat: Sebring, Florida, Estats Units
Creador: Alec Ulmann
Longitud: 8368 m



Primer GP: 1959
Primer GP de F1: 1959
GPs totals: 1
GPs de F1: 1
Inauguració: 1950

Rècord de la volta ràpida en cursa: 3’05.0, 162.800 kph, Maurice Trintignant, Cooper T51-Climax, 1959
Volta més ràpida mai donada: 3’00.0, 167.372 kph, Stirling Moss, Cooper T51-Climax, 1959 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 12’35.7, 159.047 kph, Bruce McLaren, Cooper T51-Climax, 1959

Més pole positions: 1, Moss
Més primeres files: 1, Moss, Brabham i Schell
Més victòries: 1, McLaren
Més voltes ràpides: 1, Trintignant
Més podis: 1, McLaren, Trintignant i Brooks
Més punts: 8, McLaren
Més curses liderades: 1, Moss, Brabham i McLaren
Més voltes liderades: 36, Brabham

Més pole positions: 1, Cooper
Més primeres files: 3, Cooper
Més victòries: 1, Cooper
Més voltes ràpides: 1, Cooper
Més podis: 2, Cooper
Més punts: 18, Cooper
Més curses liderades: 1, Cooper
Més voltes liderades: 42, Cooper

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1959 II United States GP MOS (Coo) McL (Coo) TRI (Coo)