Phoenix

Els carrers de Phoenix van tenir tres grans premis dels Estats Units.

Sortida de l’edició de 1991.
El 1987 la ciutat de Phoenix va proposar organitzar un gran premi de Fórmula 1 per promocionar-se a nivell mundial. Es va crear una comissió amb l’antic promotor de Long Beach Chris Pook al capdavant, i Pook va preguntar a Bernie Ecclestone sobre les possibilitats de Phoenix. Ecclestone li va contestar que tenien contracte en vigor amb Detroit, però a l’any 1988 el mundial n’estava cansat de Detroit i de que no s’adequessin les infraestructures, així que el 1989 el gran premi d’Estats Units es va disputar a Phoenix.
Inexplicablement es va mantenir la data de juny, i a la primera edició va fer molta calor. Aquest fet es va corregir per a les següents edicions, essent Phoenix la cursa que obria el campionat. Però el circuit en sí, tot i que era millor que el de Detroit, no era molt espectacular. L’assistència de públic tampoc era l’esperada; el 1990 es van superar els 90.000 espectadors, però l’últim any només 36.000 persones van assistir-hi.
Així doncs, Ecclestone va decidir trencar el contracte de 5 anys després de la tercera edició, i les dues parts van negociar una indemnització. Passarien 10 anys fins que el gran premi d’Estats Units tornés al calendari.

Una volta al circuit: La recta de meta era força llarga i acabava en una dreta de 90º.  Seguien dos angles de 90º a esquerres separats per rectes, amb una corba a dretes tancada que duia a una paella d’esquerres. Es tornava en paral·lel i seguien dues corbes ràpides a dretes i esquerres per arribar a a la recta del darrere. Seguien tres angles de 90º, dreta, esquerra, dreta i l’última corba era més arrodonida, a esquerres. Als anys 1989 i 1990 després de la primera corba el circuit immediatament feia una esquerra i una nova dreta, seguint recte i amb tres angles de 90º a esquerres i un de dretes per reprendre el circuit a la recta del darrere.

Localitat: Phoenix, Arizona, Estats Units
Creador: ajuntament de Phoenix
Longitud (1989-1990): 3797 m
Longitud (1991): 3720 m

Inauguració: 1989

Primer GP: 1989
Primer GP de F1: 1989
GPs totals: 3
GPs de F1: 3

Configuració 1989-1990
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’31.050, 150.170 kph, Gerhard Berger, McLaren MP4/5B-Honda, 1990
Volta més ràpida mai donada: 1’28.664, 154.211 kph, Gerhard Berger, McLaren MP4/5B-Honda, 1990 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 52’32.829, 145.784 kph, Ayrton Senna, McLaren MP4/5B-Honda, 1990

Configuració 1991
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’26.758, 154.393 kph, Jean Alesi, Ferrari 642, 1991
Volta més ràpida mai donada: 1’21.434, 164.487 kph, Ayrton Senna, McLaren MP4/6-Honda, 1991 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 00’47.828, 149.698 kph, Ayrton Senna, McLaren MP4/6-Honda, 1991

Més pole positions: 2, Senna
Més primeres files: 2, Senna i Prost
Més victòries: 2, Senna
Més voltes ràpides: 1, Senna, Berger i Alesi
Més podis: 2, Senna i Prost
Més punts: 19, Senna
Més curses liderades: 3, Senna
Més voltes liderades: 152, Senna

Més pole positions: 3, McLaren
Més primeres files: 4, McLaren
Més victòries: 3, McLaren
Més voltes ràpides: 2, McLaren
Més podis: 3, McLaren
Més punts: 28, McLaren
Més curses liderades: 3, McLaren
Més voltes liderades: 194, McLaren

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1989 (31st) Iceberg U. S. A. GP SEN (McL) PRO (McL) SEN (McL)
1990 (32nd) Iceberg U. S. A. GP BER (McL) SEN (McL) BER (McL)
1991 (33rd) Iceberg U. S. A. GP SEN (McL) SEN (McL) ALE (Fer)