Mosport

El Canadian Tire Motorsport Park (abans conegut com a Mosport) va tenir 8 grans premis del Canadà.
El primer Safety Car, el 1973,
Mosport (contracció de Motor Sport) es va construir el 1961 per substituir els diferents circuits d’Ontario, que eren tots aeroports i tenir per fi un lloc permanent on competir. La primera cursa, de sports cars, va tenir lloc el mateix 1961 i la va guanyar Stirling Moss, que va convèncer als propietaris del circuit, CanTrack, de canviar la corba més tancada del circuit i fer-la doble. Així doncs, la corba es va passar a anomenar Moss Corner.
Durant els primers anys el circuit, a uns 75 quilòmetres de Toronto, va ser molt popular, tenint la Fórmula 1, la Can-Am, la Fórmula 5000 i fins i tot el 1967 el campionat mundial de motociclisme, en l’únic gran premi de motor que s’ha disputat mai al Canadà.
Mosport era potser menys tècnic que Mont-Tremblant, però igualment interessant i pintoresc. El gran premi més recordat és probablement el de 1973, on es va utilitzar per primera vegada un cotxe de seguretat per a neutralitzar la prova. Malauradament, el cotxe va agafar el monoplaça equivocat com a líder, i varen passar hores després de la cursa fins que es va saber l’ordre en que els cotxes van acabar.
Després de perdre la Fórmula 1 el 1978, el circuit va canviar dues vegades de propietari. Don Panoz va comprar-lo el 1998, i el 2011 va passar a Canadian Motorsport Ventures Ltd., de la qual forma part el pilot canadenc Ron Fellows, passant un any després a anomenar-se Canadian Tire Motorsport Park mitjançant un acord de patrocini.
S’han fet millores de seguretat al circuit però segueix tenint el mateix traçat de 1961. Campionats com la NASCAR canadenca i els prototips americans segueixen corrent a Mosport.

Una volta al circuit: La primera corba és una dreta ràpida en baixada. Segueix una corba ràpida a esquerres fins una nova dreta que es tanca. Des d’aquí fa pujada fins a torçar lleugerament a esquerres i enfilar les dues dretes que conformen la Moss Corner. Sortint hi ha la recta més llarga amb un rasant en mig que acaba en una rodona a dretes, seguida d’una esquerra i una dreta cada cop més tancades i que porten de nou a la recta de meta.

Localitat: Bowmanville, Ontario, Canadà
Creador: Alan Bunting
Longitud: 3957 m

Inauguració: 1961
Primer GP: 1961
Primer GP de F1: 1967
GPs totals: 14
GPs de F1: 8

Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’13.299, 194.343 kph, Mario Andretti, Lotus 78-Ford, 1977
Volta més ràpida mai donada: 1’11.385, 199.554 kph, Mario Andretti, Lotus 78-Ford, 1977 (pole) (Volta més ràpida fora del període F1: 1’04.094, 222.254 kph, Rinaldo Capello, Audi R10, 2008, pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 40’00.000, 189.940 kph, Jody Scheckter, Wolf WR1-Ford, 1977

Més pole positions: 1, Clark, Ickx, Stewart, Revson, Peterson, Fittipaldi, Hunt i Andretti
Més primeres files: 3, Peterson
Més victòries: 2, Stewart
Més voltes ràpides: 1, Clark, Ickx, Brabham, Hulme, Stewart, Fittipaldi, Lauda, Depailler i Andretti
Més podis: 2, Brabham, Stewart, Hulme, Revson, Peterson, Fittipaldi i Depailler
Més punts: 20, Stewart
Més curses liderades: 4, Stewart i Peterson
Més voltes liderades: 156, Stewart

Més pole positions: 3, McLaren i Lotus
Més primeres files: 6, McLaren
Més victòries: 3, McLaren
Més voltes ràpides: 3, Lotus
Més podis: 7, McLaren
Més punts: 53, McLaren
Més curses liderades: 4, McLaren i Lotus
Més voltes liderades: 135, Brabham

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1967 VIIth Player’s GP of Canada CLA (Lot) BRA (Bra) CLA (Lot)
1969 IXth Player’s Canadian GP ICK (Bra) ICK (Bra) BRA/ICK (B)
1971 XIth Player’s Canadian GP STE (Tyr) STE (Tyr) HUL (McL)
1972 XIIth Labatt’s 50 GP of Canada REV (McL) STE (Tyr) STE (Tyr)
1973 XIIIth Labatt’s 50 GP of Canada PET (Lot) REV (McL) FIT (Lot)
1974 XIVth Labatt’s 50 GP of Canada FIT (McL) FIT (McL) LAU (Fer)
1976 XVth Labatt’s 50 GP of Canada HUN (McL) HUN (McL) DEP (Tyr)
1977 XVIth Labatt’s 50 GP of Canada AND (Lot) SCH (Wol) AND (Lot)