El primer Safety Car, el 1973, |
Durant els primers anys el circuit, a uns 75 quilòmetres de Toronto, va ser molt popular, tenint la Fórmula 1, la Can-Am, la Fórmula 5000 i fins i tot el 1967 el campionat mundial de motociclisme, en l’únic gran premi de motor que s’ha disputat mai al Canadà.
Mosport era potser menys tècnic que Mont-Tremblant, però igualment interessant i pintoresc. El gran premi més recordat és probablement el de 1973, on es va utilitzar per primera vegada un cotxe de seguretat per a neutralitzar la prova. Malauradament, el cotxe va agafar el monoplaça equivocat com a líder, i varen passar hores després de la cursa fins que es va saber l’ordre en que els cotxes van acabar.
Després de perdre la Fórmula 1 el 1978, el circuit va canviar dues vegades de propietari. Don Panoz va comprar-lo el 1998, i el 2011 va passar a Canadian Motorsport Ventures Ltd., de la qual forma part el pilot canadenc Ron Fellows, passant un any després a anomenar-se Canadian Tire Motorsport Park mitjançant un acord de patrocini.
S’han fet millores de seguretat al circuit però segueix tenint el mateix traçat de 1961. Campionats com la NASCAR canadenca i els prototips americans segueixen corrent a Mosport.
Una volta al circuit: La primera corba és una dreta ràpida en baixada. Segueix una corba ràpida a esquerres fins una nova dreta que es tanca. Des d’aquí fa pujada fins a torçar lleugerament a esquerres i enfilar les dues dretes que conformen la Moss Corner. Sortint hi ha la recta més llarga amb un rasant en mig que acaba en una rodona a dretes, seguida d’una esquerra i una dreta cada cop més tancades i que porten de nou a la recta de meta.
Localitat: Bowmanville, Ontario, Canadà
Creador: Alan Bunting
Longitud: 3957 m
Inauguració: 1961
Primer GP: 1961
Primer GP de F1: 1967
GPs totals: 14
GPs de F1: 8
Volta més ràpida mai donada: 1’11.385, 199.554 kph, Mario Andretti, Lotus 78-Ford, 1977 (pole) (Volta més ràpida fora del període F1: 1’04.094, 222.254 kph, Rinaldo Capello, Audi R10, 2008, pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 40’00.000, 189.940 kph, Jody Scheckter, Wolf WR1-Ford, 1977
Més pole positions: 1, Clark, Ickx, Stewart, Revson, Peterson, Fittipaldi, Hunt i Andretti
Més primeres files: 3, Peterson
Més victòries: 2, Stewart
Més voltes ràpides: 1, Clark, Ickx, Brabham, Hulme, Stewart, Fittipaldi, Lauda, Depailler i Andretti
Més podis: 2, Brabham, Stewart, Hulme, Revson, Peterson, Fittipaldi i Depailler
Més punts: 20, Stewart
Més curses liderades: 4, Stewart i Peterson
Més voltes liderades: 156, Stewart
Més pole positions: 3, McLaren i Lotus
Més primeres files: 6, McLaren
Més victòries: 3, McLaren
Més voltes ràpides: 3, Lotus
Més podis: 7, McLaren
Més punts: 53, McLaren
Més curses liderades: 4, McLaren i Lotus
Més voltes liderades: 135, Brabham
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1967 | VIIth Player’s GP of Canada | CLA (Lot) | BRA (Bra) | CLA (Lot) |
1969 | IXth Player’s Canadian GP | ICK (Bra) | ICK (Bra) | BRA/ICK (B) |
1971 | XIth Player’s Canadian GP | STE (Tyr) | STE (Tyr) | HUL (McL) |
1972 | XIIth Labatt’s 50 GP of Canada | REV (McL) | STE (Tyr) | STE (Tyr) |
1973 | XIIIth Labatt’s 50 GP of Canada | PET (Lot) | REV (McL) | FIT (Lot) |
1974 | XIVth Labatt’s 50 GP of Canada | FIT (McL) | FIT (McL) | LAU (Fer) |
1976 | XVth Labatt’s 50 GP of Canada | HUN (McL) | HUN (McL) | DEP (Tyr) |
1977 | XVIth Labatt’s 50 GP of Canada | AND (Lot) | SCH (Wol) | AND (Lot) |