Scheckter, Andretti i Lauda lluitant per la victòria el 1977. |
El circuit en sí va ser força popular amb els pilots i aficionats, i curiosament mai cap vencedor va repetir victòria ni mai cap motor turbo va guanyar a Califòrnia. Per recordar queda la cursa on el guanyador va sortir més enrere: la de 1983, on John Watson va guanyar des del 22è lloc, i Niki Lauda va quedar segon des de la 23a posició.
Una volta al circuit: L’última versió ja tenia la sortida a Shoreline Drive, on roman actualment. Recta amb lleugera corba i a la versió de 1976 hi havia una paella a dretes, però des de 1982 el circuit feia tres angles de 90º a dreta, esquerra i dreta. Aquí el circuit reenganxava el 1982 amb la versió de 1976 i enfilava la recta de meta antiga (en blau), mentre que la de 1983 feia una S gran a dreta i esquerra amb un angle al final per enganxar amb Seaside Way, que és la recta del darrere actual.
La versió de 1976 anava un carrer més amunt i la primera corba era en baixada fins enganxar Seaside Way, i la part final era la única que va ser igual tots els anys: corba rodona a esquerres, paella molt tancada a dretes, petita chicane i de nou a Shoreline Drive.
Localitat: Long Beach, Califòrnia, Estats Units
Creador: Chris Pook
Longitud (1976-1981): 3251 m
Longitud (1982): 3428 m
Longitud (1983): 3275 m
Inauguració: 1975
Primer GP: 1975
Primer GP de F1: 1976
GPs totals: 42
GPs de F1: 8
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’19.83, 146.610 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49-Ford, 1980
Volta més ràpida mai donada: 1’17.694, 150.637 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49-Ford, 1980 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 50’18.550, 142.348 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49-Ford, 1980
Configuració 1982
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’30.831, 135.865 kph, Niki Lauda, McLaren MP4/1B-Ford, 1982
Volta més ràpida mai donada: 1’27.316, 141.334 kph, Andrea de Cesaris, Alfa Romeo 182, 1982 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 58’25.318, 131.131 kph, Niki Lauda, McLaren MP4/1B-Ford, 1982
Configuració 1983
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’28.330, 133.476 kph, Niki Lauda, McLaren MP4/1C-Ford, 1983
Volta més ràpida mai donada: 1’26.117, 136.906 kph, Patrick Tambay, Ferrari 126C2B, 1983 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 53’34.889, 129.752 kph, John Watson, McLaren MP4/1C-Ford, 1983
Més pole positions: 1, Regazzoni, Lauda, Reutemann, G. Villeneuve, Piquet, Patrese, de Cesaris i Tambay
Més primeres files: 2, Reutemann, G. Villeneuve, Lauda i Arnoux
Més victòries: 1, Regazzoni, Andretti, Reutemann, G. Villeneuve, Piquet, Jones, Lauda i Watson
Més voltes ràpides: 3, Lauda
Més podis: 4, Lauda
Més punts: 27, Lauda
Més curses liderades: 2, G. Villeneuve i Reutemann
Més voltes liderades: 118, G. Villeneuve
Més pole positions: 5, Ferrari
Més primeres files: 7, Ferrari
Més victòries: 3, Ferrari
Més voltes ràpides: 3, Ferrari
Més podis: 7, Ferrari
Més punts: 51, Ferrari
Més curses liderades: 4, Ferrari
Més voltes liderades: 265, Ferrari
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1976 | 1st Long Beach GP | REG (Fer) | REG (Fer) | REG (Fer) |
1977 | 2nd Long Beach GP | LAU (Fer) | AND (Lot) | LAU (Fer) |
1978 | 3rd Long Beach GP | REU (Fer) | REU (Fer) | JON (Wil) |
1979 | (4th) Lubri Lon Long Beach GP | GVI (Fer) | GVI (Fer) | GVI (Fer) |
1980 | (5th) Toyota GP of Long Beach | PIQ (Bra) | PIQ (Bra) | PIQ (Bra) |
1981 | (6th) Toyota GP of Long Beach | PAT (Arr) | JON (Wil) | JON (Wil) |
1982 | (7th) Toyota GP of Long Beach | DeC (Alfa) | LAU (McL) | LAU (McL) |
1983 | (8th) Toyota GP of Long Beach | TAM (Fer) | WAT (McL) | LAU (McL) |